Thursday, July 11, 2013

Salam Ramadhan Dari Shahril Sidek

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi aku masih diberi peluang untuk berkongsi idea dan pengalaman yang ditempuh dgn org ramai. Dulu diberi peluang untuk jadi Cikgu, tak nak pegi. Sekarang ni barulah terhegeh-hegeh nak berkongsi ilmu dgn org, melalui medium blog.

Ingin aku mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Salam Ramadhan dan selamat berpuasa kepada semua. Semoga aku terus diberikan kekuatan dan idea untuk terus menulis perkongsian.




2 hari lepas aku singgah di rumah nenek mertua aku. Dia berpesan pada aku, jika boleh rezeki yang kita dpt pada bulan ini, kita ambil sedikit sahaja cukup sekadar utk cukup-cukup makan, dan bakinya kita dermalah. Ibaratnya begini, 11 bulan hasil pendapatan kita tu, kita ambillah, tp yg 1 bulan tu kita bagilah.

Menarik jugak teknik ni. Jika pendapatan kita rm5K sebulan, maka kita kena menderma rm5K pada bulan ramadhan ini. Ramai yang mengeluh? Ramai yg tak sanggup? Tapi saya percaya ramai dermawan ada diluar sana, yang sanggup gunakan teknik ini. Ingat, lagi banyak kita memberi, lagi banyak yang akan kita dapat, lagi banyak Dia akan bagi. Tak rugi pun kan?










No comments:

Post a Comment